Τρίτη 19 Απριλίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Το Εργατικό Επαναστατικό Κόμμα (ΕΕΚ) πραγματοποίησε σήμερα (19/4/16) επίσκεψη στο χώρο συγκέντρωσης των Σύριων προσφύγων στο πρώην εκθεσιακό χώρο αυτοκινήτων «ΜΟΖΑΣ» στο Σέσκλο Μαγνησίας.

Το σημερινό πρωτόκολλο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη επέτρεπε την είσοδο εκπροσώπων πολιτικών κομμάτων με τον έλεγχο ταυτοτήτων στην πύλη εισόδου.
Ο μεγαλύτερος αριθμός αποτελείται από οικογένειες, οι οποίες αδυνατούν πλέον να βρουν έξοδο προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες λόγω της ιστορικής αδυναμίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αντιμετωπίσει το τριπλό ζήτημα της οικονομικής κρίσης με τους εκατομμύρια ανέργους, του πολέμου με τα χιλιάδες θύματα στα πεδία των μαχών και στον υγρό τάφο της Μεσογείου και τα εκατομμύρια των προσφύγων από Βόρεια Αφρική μέχρι Μέση Ανατολή που αναζητούν διέξοδο από τη φρίκη του πολέμου.

Η κατάσταση στους στεγασμένους χώρους παραμένει με τη μορφή πρόχειρου καταυλισμού. Όλοι οι πρόσφυγες κοιμούνται στο δάπεδο. Οι χώροι δεν έχουν στοιχειωδώς διαμορφωθεί ώστε να διατηρείται μια σχετική ιδιωτικότητα μεταξύ των οικογενειών.

Οι πρόσφυγες στο «ΜΟΖΑΣ» δεν είναι ούτε ευκατάστατοι, ούτε έχουν μια ιδιαίτερη οικονομική επιφάνεια αφού τα κοράκια των διακινητών τους ξεζούμισαν στο δύσκολο ταξίδι που αναγκάστηκαν να κάνουν. Καθώς ο χώρος στερείται μιας εύκολης πρόσβασης στο κέντρο της πόλης για απαραίτητα ψώνια, έχει κανονιστεί κάποιοι από αυτούς να αναλαμβάνουν τα ψώνια για όλους όσους βρίσκονται στο συγκεκριμένο χώρο κάνοντας πεζή την διαδρομή προς το Βόλο κι αναγκαστικά επιστέφουν με taxi για το κουβάλημα των ειδών που έχουν προμηθευτεί για όλους.  Όταν κάποιος κάνει τη διαίρεση των αγορών που γίνονται με τους ανθρώπους που ικανοποιούνται από τα ψώνια σε καταστήματα της περιοχής, μάλλον διαπιστώνει την απόλυτη φτώχια.

Οι ίδιοι ζητούν να ανοίξουν τα σύνορα για να βρουν δουλειά, να συνεχίσουν τις σπουδές τους, να επανενωθούν με δικούς τους ανθρώπους για να συνεχίσουν τη ζωή τους.  Με αγωνία ρωτούσαν αν μπορεί να εγκατασταθεί στο χώρο μια γραμμή internet ώστε να μπορέσουν να μιλήσουν με τους δικούς τους που έμειναν πίσω στο μέτωπο του πολέμου ή είναι διάσπαρτοι στην Ευρώπη. Αυτό πρέπει να ικανοποιηθεί άμεσα για να έχουν κι οι ίδιοι ενημέρωση για όσα συμφωνούνται γι αυτούς χωρίς αυτούς.

Η οργάνωση της κανονικότητας είναι αδύνατη χωρίς να ικανοποιούνται οι ανάγκες των ανθρώπων. Η ικανοποίηση των στοιχειωδών αναγκών δεν εκφράζει την ουσία του ανθρώπου που είναι το σύνολο των κοινωνικών του σχέσεων. Τι είδους άνθρωπος μπορεί να παραμείνει κάποιος χωρίς την ελευθερία να ζήσει τη ζωή του; Είναι η ίδια η ελευθερία που έχουν οι άνεργοι και άνεργες αυτής της χώρας, μια ζωή χωρίς ζωή, χωρίς μέλλον.

Το γεγονός ότι κόμματα, οργανώσεις, σωματεία, σύλλογοι και συλλογικότητες της πόλης ανταποκρίνονται στη κάλυψη των αναγκών των προσφύγων, δείχνει ότι απαιτείται μια πολύ πιο οργανωμένη εργασία για τη συγκέντρωση της βοήθειας κάθε μορφής και για την οποία ελπίζουμε σύντομα θα αναληφθούν οι σχετικές πρωτοβουλίες.


Από τη πλευρά μας δεν είμαστε πρόθυμοι να παραδίδουμε τη βοήθεια που παρέχει ο αλληλέγγυος ντόπιος πληθυσμός στο πολιτικό προσωπικό το οποίο ευθύνεται για τα μνημόνια, την οικονομική καταστροφή του εργαζόμενου πληθυσμού αυτής της χώρας, που κουβάλησε το ΝΑΤΟ στο Αιγαίο με τεράστιους κινδύνους για όλους τους λαούς και υπέγραψε την επαίσχυντη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για τους πρόσφυγες.

19/4/2016

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ (ΕΕΚ)

Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ «ΜΟΖΑΣ ΑΕ»_ 15 Απριλίου 2016





Στις 14 Απριλίου το βράδυ, στις εγκαταστάσεις ΜΟΖΑΣ Α.Ε. (πρώην εκθεσιακός χώρος αυτοκινήτων) που βρίσκεται στο 3ο ΧΛΜ Βόλου – Λάρισας και χρησιμοποιείται με απόφαση του Δ. Βόλου ως χώρος «φιλοξενίας» προσφύγων, αφίχθησαν περίπου 200 πρόσφυγες, στην πλειοψηφία τους Σύριοι, εκ των οποίων οι μισοί σχεδόν είναι παιδιά. 



Τη σίτιση των προσφύγων έχει αναλάβει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας , όπως και τη φύλαξη του χώρου σε συνεργασία με την αστυνομία. Σήμερα, 15 Απριλίου αλληλέγγυοι από αριστερές συλλογικότητες, παρενέβησαν στο χώρο συνομιλώντας με όσους από τους πρόσφυγες βγήκαν από την πύλη, καθώς στους αλληλέγγυους απαγορεύεται η είσοδος, αλλά δεν απαγορεύεται η έξοδος στους πρόσφυγες. 

Να σημειωθεί ότι η είσοδος απαγορεύεται και σε όλους όσους δεν έχουν ειδική άδεια από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ακόμα και σε δημοσιογράφους. Την αμέσως επόμενη περίοδο, πρέπει να οργανωθεί πιο συστηματικά η παρέμβαση προκειμένου να ειδωθούν οι ανάγκες των ανθρώπων καθώς πέρα από είδη καθημερινής διαβίωσης υπάρχουν και μεγάλες ανάγκες για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Κανείς άνθρωπος όσο μένει πίσω από κάγκελα, ορατά ή αόρατα, είτε είναι η περίφραξη ενός χώρου «φιλοξενίας» είτε οι άπειρες περιφράξεις στην κοινωνία και ολόκληρο τον κόσμο, δεν μπορεί να είναι ελεύθερος. Σε μια Ευρώπη που διαλύεται λόγω της συνεχιζόμενης καπιταλιστικής κρίσης και υψώνει φράχτες, είμαστε απέναντι. Μόνο εμείς οι καταπιεσμένοι, της γης οι κολασμένοι, μπορούμε να τους γκρεμίσουμε.

Βόλος, 15 Απριλίου 2016


ΕΕΚ – ΚΟ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 





Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Σ’ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ «ΞΕΝΟΙ»


Το προσφυγικό – μεταναστευτικό πρόβλημα – αριθμητικά το μεγαλύτερο στην ιστορία – αποτελεί αδιάψευστο σύμπτωμα της ιμπεριαλιστικής παρακμής σε συνθήκες της βαθύτερης οικονομικής κρίσης στην ιστορία του καπιταλισμού. 


Το δράμα των εκατομμυρίων ξεριζωμένων ανθρώπων σηματοδοτεί την ιστορική καμπή στην οποία έχει εισέλθει η Ελλάδα, η Ευρώπη, ο κόσμος. Συγχρόνως, ένα χρεοκοπημένο ελληνικό κράτος στην αγκαλιά της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης έχει δημιουργήσει κύματα ανεργίας, φτώχειας κι εξαθλίωσης  στον ντόπιο εργατικό πληθυσμό.

H άλλοτε κραταιά Ευρωπαϊκή Ένωση αποσυντίθεται τώρα, μαστιζόμενη, όχι μόνο από την οικονομική κρίση, αλλά και από τον αγριανθρωπικό εθνικισμό, τα φασιστικά ουρλιαχτά και τους φράκτες στο εσωτερικό της. Παραπαίουσα, παραμένει τυφλή και άτεγκτη στους πρόσφυγες, θύματα των πολέμων που έχει συμμετάσχει και προκαλέσει. Το τρομοκρατικό χτύπημα στις Βρυξέλλες, ήρθε να υπενθυμίσει πως μέσα στις χώρες της, έχει δημιουργηθεί μια  «εσωτερική» προσφυγιά, αποκλεισμένη από παροχές και δικαιώματα. 

Η απάντηση των κυβερνώντων και της αστικής εξουσίας είναι το κυνήγι των προσφύγων – μεταναστών, και ταυτόχρονα η τρομοκράτηση και η επίθεση σε όποιο δικαίωμα είχε απομείνει.

Το κράτος αναδιπλώνεται, αδύναμο να διαχειριστεί  ό,τι δημιούργησε, και όντας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, δείχνει τα δόντια του.

Ταυτόχρονα πέφτουν όλοι οι ρατσιστικοί και εθνικιστικοί μύθοι για δουλειές που θα χάσουμε από τους πρόσφυγες και μετανάστες, όταν το 74% των ανέργων είναι αυτή τη στιγμή μακροχρόνια άνεργοι, ενώ γίνεται προφανής η γελοιότητα της τρομολαγνείας από το ότι στη συμφωνία της E.E. με την Tουρκία, αποφασίστηκε ότι χωράνε μόνο 72.000 πρόσφυγες,  μια σταγόνα στον ωκεανό της προσφυγιάς. Σε μια Ευρώπη 500 εκατομμυρίων ούτε το 3 τοις χιλίοις δεν χωράει!

Η αλληλεγγύη στους πρόσφυγες και τους μετανάστες, η πάλη να ανοίξουν τα σύνορα για να διευκολυνθούν να φύγουν όσοι το επιθυμούν, αλλά και η παροχή μόνιμης στέγης, τροφής, υγειονομικής περίθαλψης και εκπαίδευσης, σε όλους όσους θα παραμείνουν στην Ελλάδα, είναι όρος απελευθέρωσης όλων των εργαζομένων στη χώρα.

Η ανάθεση στον πολεμικό στόλο του NATO – βασικό εμπρηστή των πολέμων και υπεύθυνο για τα προσφυγικά κύματα – την αποτροπή των προσφύγων νομιμοποιεί την πολεμική παρουσία των NATOϊκών δυνάμεων στα σύνορα της εμπόλεμης Συρίας, με κίνδυνο μια ευρύτερη πολεμική ανάφλεξη, ενώ η χρεοκοπημένη Ελλάδα μετατρέπεται σε μια γιγάντια αποθήκη ψυχών, έγκλειστων, υπό κράτηση, φυλάκιση, προσφύγων και μεταναστών. Για πρώτη φορά από την πτώση της στρατιωτικής χούντας, η στρατιωτική διοίκηση αναλαμβάνει πρωτεύοντα ρόλο σε ένα κατ’ εξοχήν κοινωνικό ζήτημα και ίσως, υπό τη δική τους οπτική, ζήτημα δημόσιας τάξης, νομιμοποιώντας την στρατιωτικοποίηση ενός κοινωνικού και πολιτικού ζητήματος.

Το να δίνουμε το χέρι μας στους πρόσφυγες από τα νησιά του Αιγαίου, τον Πειραιά και την Ειδομένη μέχρι την περιοχή μας είναι η συνέχεια της αντίστασης στις συνέπειες της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης. Είναι το χέρι μιας καταπιεσμένης, προδομένης κι οργισμένης τάξης που δεν ηττήθηκε. Είναι το χέρι της αλληλεγγύης που προσφέρει στους πρόσφυγες,  στα ταξικά μας αδέρφια, που υποφέρουν αλλά μπορεί  και πρέπει να γίνεται γροθιά αγώνα και εξέγερσης μαζί, ενάντια στους καταπιεστές όλων μας.

Μόνο με ταξική διεθνιστική ενότητα και πάλη ενάντια σε ΕΕ, ΝΑΤΟ, αστικά κράτη και τις κυβερνήσεις τους μπορούμε να δώσουμε μια επαναστατική λύση στο αδιέξοδο και τον κοινωνικό κανιβαλισμό. Είναι η μόνη λύση για τη χειραφέτησή μας.

Απέναντι στο διεθνή συνασπισμό των τοκογλύφων δανειστών, του κεφαλαίου και των κυβερνήσεών του, η εργατική τάξη, μόνο ενωμένη μπορεί να πάρει πίσω ότι της ανήκει.

Απαιτούμε

Άσυλο και αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης για όλους τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, με δυνατότητα εγκατάστασης εντός των οικισμών σε πόλεις και χωριά

Να κλείσουν τώρα όλα τα κέντρα κράτησης – στρατόπεδα συγκέντρωσης

Να ανοίξουν όλα τα σύνορα

Κάτω το ΝΑΤΟ – ο εμπρηστής των πολέμων

Κάτω η ΕΕ του χρηματιστικού κεφαλαίου, των μνημονίων, της λιτότητας, της ανεργίας και των πολέμων

Κάτω η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τα μνημονιακά κόμματα, οι ακροδεξιοί και οι φασίστες


EEK
Βόλος 10 Απριλίου 2016



Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ από το ΕΕΚ



Την Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016, στις 8μμ, στο Χώρο κινημάτων-Στέκι Μεταναστών Βόλου (Ιωλκού 33 – Τ.Οικονομάκη) θα γίνει προβολή του ντοκιμαντέρ «Λόγος Καθρέφτης» του Διαμαντή Παπαδόπουλου που αφορά τον σκληρό και πολύμηνο αγώνα των απολυμένων καθαριστριών του Υπ. Οικονομικών.


 Το ντοκιμαντέρ πήρε μέρος στο Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ της Χαλκίδας συγκινώντας το κοινό που τραγούδησε το «πότε θα κάνει ξαστεριά» όταν τέλειωσε η προβολή.

Η ικανότητα των εργαζόμενων να αγωνίζονται για το δίκιο τους, να ονειρεύονται και να νικούν είναι το βασικό στοιχείο της ταινίας – ντοκιμαντέρ.

Σε συνδυασμό με την Παγκόσμια Ημέρα Της γυναίκας, στις 8 Μάρτη, που εορτάστηκε για πρώτη φορά το 1909 ενώ μετά την επικράτηση της Οκτωβριανής Επανάστασης στη Ρωσία καθιερώθηκε ως επίσημη αργία, είναι άλλη μία ευκαιρία να αναδειχθούν και να συζητηθούν όλα αυτά που αφορούν τις γυναίκες σήμερα, σε μια εποχή ανάδειξης νέων ευκαιριών Επαναστατικής δράσης με απαραίτητη τη παρουσία στο ιστορικό προσκήνιο εκείνων που αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα Επαναστατικά υποκείμενα παγκόσμια.
 
Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση για τους εργατικούς αγώνες και τις ανάγκες της εποχής μας.


Βόλος
15/03/2016

ΕΕΚ


Σάββατο 12 Μαρτίου 2016

Προς τους εργάτες του εργοστασίου «ΙΜΑΣ»

ΜΑΖΙΚΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ   ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΜΙΑ ΑΜΕΣΗ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ   

Προς τους εργάτες του εργοστασίου «ΙΜΑΣ»

Συνάδελφοι – σύντροφοι – αδέλφια,

στεκόμαστε στο πλευρό σας μπροστά σε μία πολύ κρίσιμη εξέλιξη, μετά την εφαρμογή της άμεσης απειλής της εργοδοσίας του εργοστασίου «ΙΜΑΣ», για αναστολή της λειτουργίας της μονάδας από τη Δευτέρα 14 Μαρτίου 2016.


Με το ασφαλιστικό, το φορολογικό και τα κόκκινα δάνεια να αποτελούν ένα μέρος από τον εφιάλτη του τρίτου μνημονίου, που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και σχεδόν ενάμισι χρόνο μετά τις απειλές της εργοδοσίας του «ΙΜΑΣ» για προσαρμογή της εργασίας στα επίπεδα του μικρομάγαζου που αποτράπηκαν με την άμεση δράση σας και τη συμπαράσταση αρκετών δυνάμεων, η πολυεθνική επανήλθε όχι απλά αποφασισμένη να κάμψει εσάς που στηρίξατε τη παραγωγή της όλα αυτά τα χρόνια και που χωρίς εσάς δεν θα είχε κερδίσει ούτε ψίχουλο, αλλά να κλείσει οριστικά τη μονάδα. Ουσιαστικά πετώντας στο δρόμο όλο το προσωπικό που απέμεινε να εργάζεται μετά τις «οικειοθελείς αποχωρήσεις» του τελευταίου διαστήματος και τις υπόλοιπες – άμεσες - απολύσεις εκμεταλλευόμενη το διευθυντικό δικαίωμα.

Όσοι κυβέρνησαν αυτή τη χώρα από την αρχή της κρίσης το 2008 ήταν εξαρχής υποταγμένοι στους τοκογλύφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και τώρα, με τη κυβέρνηση της «αριστεράς» στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας. Τίποτα από τα παραπάνω όμως δεν έδωσε καμία σταθερότητα στους εργαζόμενους αυτής της χώρας κι ούτε πρόκειται αφού όλα τα στρατηγικά τους σχέδια είναι από την αρχή καταδικασμένα σε αποτυχία. Η σταθερότητα εξάλλου δεν βασίζεται στην υποταγή,  αλλά στον αγώνα.

Τη σταθερότητα οι εργαζόμενοι την αναζητούν στα σωματεία τους που πρέπει να είναι η φωνή τους και ακούραστα συνεχίζουν να πιστεύουν στις δημοκρατικές διαδικασίες ως το μόνο δρόμο στην υπεράσπιση των συμφερόντων τους. Πολλές φορές προδίδεται αυτή η πίστη. Οι αμφιταλαντεύσεις της πλειοψηφίας του σωματείου του «ΙΜΑΣ»,  «να φύγουν όσοι φύγουν για να γλυτώσουν οι υπόλοιποι» μόνο άσχημα έφερε σε όλους. Η στάση της να έρθει σε επικοινωνία με τα αφεντικά μόνο υποχώρηση φανέρωσε και αυτό το πληρώνετε σήμερα πολύ ακριβά  Ακόμα κι ένα βήμα πίσω σε έναν εργατικό αγώνα μπορεί να οδηγήσει σε έναν πολύ ολισθηρό δρόμο. Σε έναν πόλεμο κερδίζει ο πιο δυνατός, ο πιο αποφασισμένος, αυτός που έχει τις καλύτερες και πιο συγκεντρωμένες δυνάμεις κι ένα σχέδιο προάσπισης των συμφερόντων του που να βάζει σε εφαρμογή, όχι ο πιο τυχερός.

Εργάτες του εργοστασίου «ΙΜΑΣ», σήμερα και πιο άμεσα παρά ποτέ, πρέπει να επαναπροσδιορίσετε και να κλιμακώσετε τη σύγκρουση με την εργοδοσία, να διευρύνετε το ορίζοντα του αγώνα, ενώνοντας με δικιά σας πρωτοβουλία την τάξη μας, θέτοντας το κρίσιμο ερώτημα ποιος παράγει για ποιον και τι διανέμεται στους εργάτες. Καμία βοήθεια δεν θα έρθει από τα υπουργεία, ή τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία που ακόμα κι όταν οργανώνει κάποια διαδήλωση είναι απρόθυμη να αγγίξει έστω κάτι ελάχιστο από την ιδιοκτησία του κεφαλαίου.

Όλοι οι παρατρεχάμενοι της σημερινής κυβέρνησης, που είναι άμεσα υπεύθυνη για ότι συμβαίνει και στο «ΙΜΑΣ», καθώς και ο δεξιός συρφετός παρευρέθηκε στη κρισιμότατη συνέλευσή σας του Σαββάτου 12 Μαρτίου για να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας ή ακόμα χειρότερα σε μία ακόμη προσπάθεια να αποδείξει ότι μπορεί να βοηθήσει (αφού έχει ήδη δώσει διαπιστευτήρια για το αντίθετο). Μαζί και η ηγεσία του ΕΚΒ που στάθηκε για άλλη μία φορά ανίκανη να ακολουθήσει τις εξελίξεις ενός εργατικού αγώνα και χύνει κροκοδείλια δάκρυα για την άσχημη έκβαση. Είναι όλοι αυτοί που δεν πρέπει να εμπιστεύεστε, είναι αυτοί και οι όμοιοί τους που δεν πρέπει να εμπιστεύεται κανείς εργάτης για να ηγηθεί τον αγώνα της αξιοπρέπειάς του.

Άμεσα, σήμερα, πρέπει να θέσετε ως κεντρικό στόχο την εθνικοποίηση του εργοστασίου χωρίς αποζημίωση στο πολυεθνικό κεφάλαιο και να το θέσετε κάτω από εργατικό έλεγχο προκειμένου να ρυθμίσετε μόνοι σας την παραγωγή σύμφωνα με τις κοινωνικές ανάγκες.

Να είστε βέβαιοι ότι παρά τις υποχωρήσεις και τις αμφιταλαντεύσεις υπάρχει δρόμος. Είναι ο δρόμος της ενότητας όλων των εργατών, εργαζομένων κι ανέργων, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, μόνιμων, ευέλικτων κι επισφαλών, Ελλήνων και μεταναστών που μπορεί να συντρίψει τους πολυεθνικούς ομίλους και κάθε κυβέρνηση που νομοθετεί γι αυτούς κι αφήνει το σύνολο των εργατών στο δρόμο, με μισθούς πείνας και σε συνθήκες δουλείας.

Το ζητούμενο της εποχής για την εργατική τάξη, στην παγκόσμια δύναμη που ανήκουμε όλοι οι εργάτες, δεν είναι να παρακολουθεί αποσβολωμένη τις τραγικές εξελίξεις που συντελούνται γύρω και μέσα στην ίδια της τη ζωή, απαριθμώντας «κουφάρια» εργοστασίων κι επιχειρήσεων. Το ζητούμενο είναι να επεξεργαστούμε όλοι μαζί ένα σχέδιο διεξόδου από την καταστροφή, διεκδικώντας το δικαίωμα στη δουλειά και την αξιοπρεπή ζωή.

Είναι απαραίτητο να ανοίξει ένας πλατύς διάλογος μέσα στην εργατική τάξη, μέσα στη κοινωνία, για τις απαντήσεις που πρέπει να δώσουν οι εργάτες στο κλείσιμο των εργοστασίων και στην ανεργία. Πως θα δουλέψουμε ξανά τα εργοστάσια για να έχουμε δουλειά, για να μπορέσουμε να σωθούμε από την καταστροφή; Τι είδους παραγωγή θέλουμε και σε ποια κοινωνία την θέλουμε; Αυτός ο διάλογος πρέπει να ξεκινήσει πρώτα απ’ όλα ανάμεσα στους ίδιους τους εργάτες των εργοστασίων που κλείνουν, και να απλωθεί σε ολόκληρη την κοινωνία, που με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, βρίσκεται κι αυτή σε άμεσο κίνδυνο.

Η ενότητα όλου αυτού του εργατικού δυναμικού πάνω σε μια βάση μάχης, ένας ειλικρινής διάλογος για το πώς θα αντιμετωπίσουμε τα ενδεχόμενα λουκέτα και ποια είναι η προοπτική που ανοίγεται μπροστά μας σαν συνολική απάντηση στην καπιταλιστική καταστροφή, είναι ένα βασικό καθήκον για όλους μας.

Πρέπει όλες οι μαχόμενες δυνάμεις του εργατικού κινήματος, να προχωρήσουμε από κοινού στο σχεδιασμό όλων των ενεργειών για να μην προχωρήσουν τα σχέδια της εργοδοσίας και όσων κυβερνήσεων την υπηρετούν.


Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς



Εργατικό Επαναστατικό Κόμμα (ΕΕΚ – Τροτσκιστές)

ΚΟ Μαγνησίας

Βόλος 12/03/2016

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του ΕΕΚ

Όλοι και όλες στα συλλαλητήρια, σε όλη τη χώρα, ενάντια στον ρατσισμό και στον φασισμό: ΒΟΛΟΣ, Σάββατο 19 Μαρτίου, πλ.Αγ. Νικολάου, 12 μεσημέρι

Το Εργατικό Επαναστατικό Κόμμα-Τροτσκιστές, υψώνει την φωνή και τη γροθιά του, μαζί με τα εκατομμύρια των μεταναστών, των αποκλεισμένων κι εξαθλιωμένων, των «διαφορετικών», των θυμάτων της πιο ωμής εκμετάλλευσης και καταπίεσης, των διακρίσεων, του ρατσισμού και της φασιστικής βίας, όλων όσοι ποθούν αυτονόητα δικαιώματα και μια ζωή με αξιοπρέπεια κι αγωνίζονται ενάντια στους δημίους τους.

Κάθε ημέρα είναι ημέρα πάλης ενάντια στον ρατσισμό και τις διακρίσεις, ενάντια στους φασίστες κι εθνικιστές που σηκώνουν κεφάλι σε όλη την Ευρώπη. 

Γιατί κάθε μέρα που ο καπιταλισμός βυθίζεται ολοένα περισσότερο στην παρακμή του, αναπαράγει την λογική του «εξιλαστήριου θύματος», στοχοποιώντας τον Άλλο, ολόκληρες κοινωνικές ομάδες, έθνη, φυλές, λαούς και θρησκείες, βάζοντας τους φτωχούς να σκοτώνουν φτωχούς.

Πρώτα με τα φασιστικά στιλέτα, μετά με τα πολεμικά σφαγεία.

Καμιά «αριστερή» κυβέρνηση, όσο δεν ξεκόβει από τα όργανα του αστικού κράτους στο όνομα της «εθνικής ενότητας», δεν μπορεί ούτε να αντιμετωπίσει τον φασισμό, ούτε να ξεριζώσει το δηλητήριο του ρατσισμού από την κοινωνία. 

Μπορούμε να μιλάμε για αντιμετώπιση του ρατσισμού, όταν η «αριστερή» κυβέρνηση, «ερωτοτροπώντας» με τα φοβικά αντανακλαστικά των μικροαστών και των ξενόφοβων κυβερνητικών εταίρων της, αδυνατεί να δώσει μια άμεση, ριζική κι ανθρώπινη λύση για τα χιλιάδες ταξικά μας αδέρφια, που βρίσκονται έγκλειστα στα στρατόπεδα συγκέντρωσης;
Μπορούμε να νοιώθουμε ασφαλείς από τα φρικιαστικά φαντάσματα του παρελθόντος, με μια Ιμπεριαλιστική Ευρωπαϊκή Ένωση, που το ιστορικό της αδιέξοδο παροξύνει την εθνικιστική υστερία για τον «έξωθεν κίνδυνο» και τις απειλές της αλληλοσφαγής μεταξύ των λαών;

Η πολιτική της λιτότητας, η φτώχεια, η ανεργία, είναι που θρέφουν το φασισμό, κι όχι κάποιο έλλειμμα πολιτισμού και παιδείας και το πιο φαεινό παράδειγμα είναι ότι ο ελληνικός λαός έχει δείξει πολύ μεγάλη συμπαράσταση στα κύματα προσφύγων που έχουν κατακλύσει τη χώρα τους τελευταίους μήνες, η οποία πρέπει να μετουσιωθεί άμεσα σε έμπρακτη αλληλεγγύη στους ανθρώπους που εκδιώκονται από τις εστίες τους.

Κανένας ντόπιος εργάτης αυτής της χώρας, δεν μπορεί να νοιώθει ελεύθερος, όσο βασανίζεται έστω κι ένας μετανάστης εργάτης από τα αφεντικά του,, όσο τα ταξικά αδέλφια σε όλη την Ευρώπη κι ολόκληρο τον κόσμο υποφέρουν σέρνοντας τις αλυσίδες τους μετακινούμενοι εκδιωγμένοι από τόπο σε τόπο.

Ο Άλλος είμαστε όλοι Εμείς. Εμείς, που η δύναμη μας εδράζεται στην ενότητα μας, πάνω από τα τεχνητά «σύνορα» των καπιταλιστικών διακρίσεων. Εμείς, που η θέση μας στην Ιστορία, μας επιτρέπει να ονειρευόμαστε ένα κόσμο Ελευθερίας κι Ανθρωπιάς, αποκαθαρμένο από τα δηλητήρια του ρατσισμού και φασισμού, θεραπευμένο από όλα τα θανατηφόρα νοσήματα της ταξικής κοινωνίας. 

Τον κόσμο της Παγκόσμιας και Πανανθρώπινης Κομμουνιστικής κοινωνίας, χωρίς εκμετάλλευση, καταπίεση, αναξιοπρέπεια.


Βόλος
11/03/2016
ΕΕΚ

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ του ΕΕΚ


για την επίθεση ναζιστών ενάντια σε μέλη της παράταξης «Αριστερή Παρέμβαση στη Θεσσαλία – Ανταρσία για την Ανατροπή»

Το ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ (ΕΕΚ – Τροτσκιστές) καταγγέλλει, την επίθεση από μέλη της ναζιστικής συμμορίας της Χρυσής Αυγής στον περιφερειακό σύμβουλο της Αριστερής Παρέμβασης στη Θεσσαλία Ντούρο Στάθη, καθώς και σε μέλη της παράταξης «Αριστερή Παρέμβαση στη Θεσσαλία – Ανταρσία για την Ανατροπή». 


Με τη λήξη του περιφερειακού συμβουλίου της 29ης Φεβρουαρίου, ομάδα 15 περίπου μελών της Χρυσής Αυγής, που βρισκόταν από την αρχή της συνεδρίασης εντός της αίθουσας του συμβουλίου, προπηλάκισαν και επιχείρησαν να τρομοκρατήσουν με απειλές κατά της σωματικής τους ακεραιότητας κυρίως τον σύμβουλο αλλά και τα υπόλοιπα μέλη.

Οι απειλές τύπου «θα σας λιώσουμε», «θα σας σβήσουμε» και «μην τολμήσετε να μιλήσετε», μέσα στην αίθουσα συνεδριάσεων του περιφερειακού συμβουλίου, δείχνουν, για άλλη μια φορά,  τη σύνδεση των ναζιστών με το κράτος ώστε από κοινού να επιτίθενται, οι φασίστες με το μαχαίρι και το κράτος με τα μνημόνια και τη συμμετοχή σε ιμπεριαλιστικούς πολέμους σε μετανάστες, πρόσφυγες, απεργούς, αγωνιστές του κινήματος, αριστερούς και κομμουνιστές, ενώ στέκονται προσοχή μπροστά στα αφεντικά και τους όποιους «θεσμούς».

Ο ναζισμός που προωθείται από τη Χρυσή Αυγή αλλά και από άλλες παρόμοιες οργανώσεις σε ολόκληρη τη χώρα, δεν θα έχει σταματημό αν δεν τον σταματήσει ο ίδιος ο λαός με την οργανωμένη του πάλη ενάντια στο σκοταδισμό, την οπισθοχώρηση της κοινωνίας σε έναν σύγχρονο μεσαίωνα και τα δεσμά του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου.

Είναι το καπιταλιστικό σύστημα που γεννά και τρέφει το φασισμό.

Καμιά ανοχή στους κήρυκες του μίσους, της ξενοφοβίας, του ρατσισμού και της φασιστικής ιδεολογίας.

Καμιά ανοχή στους δολοφόνους ναζιστές.

Οργανώνουμε την αντιφασιστική μας πάλη, από κοινού με τους συμμάχους μας και δηλώνουμε για άλλη μια φορά «δεν μας φοβίζουν, μας εξοργίζουν»


ΕΕΚ
ΚΟ Μαγνησίας
Βόλος 03/03/2016

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ

Το Εργατικό Επαναστατικό Κόμμα καλεί όλες τις πολιτικές και συνδικαλιστικές οργανώσεις της εργατικής τάξης, συλλογικότητες και κινήσεις της πόλης του Βόλου να παραβρεθούν στα Δικαστήρια Βόλου στις 3 Μάρτη, ημέρα απολογίας στον εισαγγελέα της προέδρου( Θάλεια Στάκτου) του σωματείου εργαζομένων των ΟΤΑ Μαγνησίας.

Η κλήση της προέδρου σε απολογία, προϊόν μήνυσης της πλειοψηφούσας δημοτικής αρχής κατά αυτής αλλά και παντός άλλου υπευθύνου (!), με προεξέχοντα τον αναπληρωτή δήμαρχο Μπέου, Θ. Θεοδώρου και συνυπογράφοντες άλλους εννέα δημοτικούς συμβούλους (Λιβογιάννης Δ., Σαββάκης Α., Μπατζιάκας Α., Πέγιος Δ., Σουϊπας Γ., Σταυρίδης Α., Τοκαλή-Μποντού Γ., Ζέρβας Α., Μαλαματίνης Α.)  δεν έχει στόχο απλά την πρόεδρο του συλλόγου αλλά το ίδιο το δικαίωμα των εκλεγμένων μελών των εργατικών σωματείων να υπερασπίζονται τα μέλη τους.

Ο συνδυασμός του Μπέου «Νέα Εποχή-Νέα Δυναμική 2014» σκοπεύει όντως να αφήσει εποχή με την πολύ παλιά τακτική των μηνύσεων κατά εκλεγμένων συνδικαλιστών, τη πρόθυμη παραχώρηση δημοσίων χώρων στη Χρυσή Αυγή, τις απειλές κατά αριστερών, αναρχικών, συλλογικοτήτων της πόλης.

Το ΕΕΚ καλεί ιδιαίτερα τα πολιτικά κόμματα της αριστεράς να στηρίξουν το σωματείο των ΟΤΑ και τη πρόεδρό του στη βάση του δικαιώματος των εργαζομένων να δημιουργούν σωματεία, να εκλέγουν δημοκρατικά τους εκπροσώπους τους, να υπερασπίζονται και να μάχονται για τα δικαιώματα και τα συμφέροντά των εργαζομένων τους σε πλήρη πολιτική ανεξαρτησία από το κράτος και τους τοπικούς εκπροσώπους του.

15/2/2015
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ (ΕΕΚ)

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

ΣΥΡΜΑ ΚΑΙ ΙΜΑΣ: ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΕ ΕΜΑΣ


Ο νέος αγώνας των εργαζόμενων στα εργοστάσια ΙΜΑΣ και ΣΥΡΜΑ διεξάγεται σε μία περίοδο που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ αντιμετωπίζει τις συνέπειες της επιλογής της να υπογράψει το 3ο Μνημόνιο το οποίο κατεδαφίζει την κοινωνική ασφάλιση. 

Το εργατικό κίνημα αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις με ντόπιες και ξένες δυνάμεις να ετοιμάζονται για μία ακόμη ανεξέλεγκτη και ξεδιάντροπη λεηλασία των εργατικών δικαιωμάτων.

Η πολυεθνική CONTINENTAL, στην οποία ανήκουν τα δύο εργοστάσια,  είναι αποφασισμένη να λάβει νέα μέτρα ενάντια στους εργαζόμενους, εκμεταλλευόμενη την υποταγμένη «πρώτη κυβέρνηση της αριστεράς», καλώντας τους εργαζόμενους να υπογράψουν με ποιο σκοινί να κρεμαστούν.


Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων του ΙΜΑΝΤΑ, με την υποστήριξη των συναδέλφων τους στο ΣΥΡΜΑ, είναι καθόλα δίκαιες και επιβεβλημένες προκειμένου να αποτρέψουν την διοίκηση της εταιρίας να προβεί σε περαιτέρω απολύσεις.

Καλούμε όλες και όλους να στηρίξουμε έμπρακτα το δίκαιο αγώνα των εργαζομένων στην ΙΜΑΣ και το ΣΥΡΜΑ συμμετέχοντας σε οποιαδήποτε κινητοποίηση αποφασίσουν οι ίδιοι και τους εργαζόμενους να έρθουν άμεσα σε συνεννόηση με όσους εργάζονται σε καθεστώς εκφοβισμού, απολύσεων, ελαστικής εργασίας ή επισφαλούς εργασίας, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα.

Απαιτείται άμεσα ο αγώνας να κλιμακωθεί τώρα που η πυρκαγιά του ασφαλιστικού ξεσήκωσε πλατιά λαϊκά στρώματα. Για να  συγκροτήσουμε ένα πλατύ ενιαίο ταξικό μέτωπο για να περάσουν τα εργοστάσια και όλη η εξουσία στους εργάτες. Βάζοντας οι εργάτες προμετωπίδα του αγώνα αυτό το αίτημα, είναι σίγουρο ότι σήμερα θα βρουν πολλούς συμμάχους στον αγώνα τους.

Το ΕΕΚ στηρίζει τη συγκέντρωση του Ταξικού Συντονισμού Ανατροπής που ανέλαβε την πρωτοβουλία να οργανώσει συλλαλητήριο την Τρίτη 16/02, 7μμ, στη πλατεία Αγίου Νικολάου (Βόλος) για την υπεράσπιση των εργατών της ΙΜΑΣ-ΣΥΡΜΑ


ΕΕΚ

13/2/2016


   
      
www.eekmag.blogspot.gr    //    www.eek.gr

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

ΙΚΑ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ: Η ΕΑΚ ζητά να κλιμακωθεί ο αγώνας τώρα


Κι όμως αμέσως μετά τη μεγαλειώδη απεργία της 4 Φλεβάρη και τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις ενάντια στο ασφαλιστικό, η πλειοψηφία του ΔΣ το μόνο θέμα το οποίο ήθελε να συζητήσει ήταν μια……εκδρομή!

Προς:
Tο ΔΣ του συλλόγου μας
Όλους τους πρωτοβάθμιους συλλόγους του ΙΚΑ
Την ΠΟΣΕ-ΙΚΑ

Συνάδελφοι και συναδέλφισες,

Στην Γενική μας Συνέλευση στις 2/2/2016 καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις για την συνέχιση του αγώνα κατά του ασφα-ληστρικού νομοσχεδίου που παρουσίασε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το οποίο απορρίπτεται από τη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού.

Συγκεκριμένα για την τρέχουσα εβδομάδα που το κοινωνικό θερμόμετρο έχει ανέβει εξαιτίας και της πετυχημένης απεργίας στις 4/2, προτείναμε:

• Να οργανωθούν με πρωτοβουλία των συλλόγων μας και της Ομοσπονδίας μας περιφερειακά συλλαλητήρια. Για τη Θεσσαλία προτείναμε στη Λάρισα με τη συμμετοχή όλων των θεσσαλικών πρωτοβάθμιων συλλόγων μας και απεύθυνση σε όλο τον αγωνιζόμενο να λαό να συμμετάσχει σε αυτό.
• Να οργανωθούν 24ωρες ή 48ωρες καταλήψεις των κτιρίων του ΙΚΑ, σε περιφερειακό επίπεδο, κλιμακωτά για όλη την Ελλάδα και την οργάνωση συγκεκριμένων δράσεων τις ημέρες των καταλήψεων.
• Να σχεδιαστεί απεργία διαρκείας σε άμεσο χρονικό διάστημα μαζί με όλους τους αγωνιζόμενους κλάδους και μέχρι την πλήρη απόσυρση του προσχεδίου της πρότασης νόμου για το ασφαλιστικό.
Οφείλουμε να προειδοποιήσουμε:
• Οι ασφαλιστικοί μας φορείς βρίσκονται ξανά στα πρόθυρα της στάσης πληρωμών.
• Οι μνημονιακοί δανειστές και τοκογλύφοι απαιτούν εδώ και τώρα άγριες περικοπές συντάξεων, αρχής γενομένης από τον Απρίλιο φορτώνοντας στις πλάτες μας τον φαύλο κύκλο της ύφεσης και της ανεργίας και της κρίσης του συστήματος.
• Το αγωνιστικό παρόν στη μάχη του ασφαλιστικού κλάδων που δίνουν μικρομεσαία στρώματα που βίαια φτωχοποιούνται ( αγρότες, διάφοροι επιστημονικοί κλάδοι, μικροέμποροι, μικροβιοτέχνες κλπ), εφόσον νικήσουν χωρίς τη δικιά μας συμμετοχή (δηλ. η κυβέρνηση κάνει κάποιες παραχωρήσεις προς αυτούς τους κλάδους) θα αφήσουν ως μονόδρομο στην παρούσα ή όποια μελλοντική κυβέρνηση να αναζητήσει τα ισοδύναμα μέτρα από την εργατική τάξη του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα που έχει υποστεί τις μεγαλύτερες απώλειες. Η ενότητα εργαζομένων και μικρομεσαίων στρωμάτων στην παρούσα στιγμή είναι κρίσιμη για να ανατραπεί στο σύνολό του το ασφαλιστικό και η πολιτική των κυβερνήσεων των μνημονίων.
• Η αποδόμηση του ονείρου για μια κυβέρνηση που θα «έσκιζε τα μνημόνια» δια των μεθόδων της πειθούς των γερακιών του χρηματιστικού κεφαλαίου εγκυμονεί κινδύνους (βλέπε Ουκρανία και άνοδο των νεοναζιστών στην Ελλάδα & Ευρώπη, τη κρίση στο προσφυγικό) αν το εργατικό κίνημα δεν δώσει μια απάντηση στη κρίση του συστήματος.
Από τη πλευρά μας πιστεύουμε ακράδαντα ότι κανένας συνδικαλιστικός φορέας δεν πρέπει να συμμετάσχει σε οποιαδήποτε συζήτηση με τη κυβέρνηση αν το ασφαλιστικό δεν αποσυρθεί πλήρως.
Οποιαδήποτε συζήτηση μετά από αυτό δεν πρέπει να γίνει απλά επί του ασφαλιστικού καθώς η βιωσιμότητά του κρίνεται από συνολικότερα ζητήματα τα οποία εμείς έχουμε θέσει ευθέως στις γενικές συνελεύσεις του συλλόγου μας και ζητούμε από το ΔΣ του συλλόγου μας, τους πρωτοβάθμιους συλλόγους και την ΠΟΣΕ-ΙΚΑ να υιοθετήσουν ως αιτήματα άμεσης πάλης για να υπάρξει ένα Ενιαίο, καθολικό, αποκλειστικά Δημόσιο και Δωρεάν σύγχρονο σύστημα Υγείας-Πρόνοιας, που θα χρηματοδοτείται πλήρως και αποκλειστικά από το κράτος αλλά και για να επιλυθούν και τα κλαδικά μας αιτήματα (μισθοί, δώρα, ωράριο, οδοιπορικά, προσλήψεις κλπ).
Απαιτούμε:
• Κατάργηση όλων των μνημονίων και όλων των μνημονιακών νόμων. Δεν μπορεί κοινωνική ασφάλιση με τις υπάρχουσες δεσμεύσεις.
• Μονομερής και πλήρης διαγραφή ολόκληρου του χρέους. Να πληρώνονται μισθοί και συντάξεις και όχι οι τοκογλύφοι.
• Εθνικοποίηση όλων των τραπεζών, χωρίς καμιά αποζημίωση στο κεφάλαιο, κάτω από εργατικό έλεγχο για να διασφαλιστούν μισθοί, συντάξεις, αποθεματικά ταμείων και οι αποταμιεύσεις των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.
• Εθνικοποίηση όλων των στρατηγικών τομέων της οικονομίας, χωρίς καμιά αποζημίωση στο κεφάλαιο, κάτω από τον έλεγχο των εργαζομένων. Για να διασφαλιστούν θέσεις εργασίας, μόνιμη και σταθερή δουλειά που διασφαλίζει και τη δημόσια κοινωνική ασφάλιση.
• Να πάρουμε τη ζωή, το πλούτο που παράγουμε στα χέρια μας.
Όσοι/ες συναδέλφους/ισες δεν απέργησαν στις 4/2 με το επιχείρημα της μη κλιμάκωσης και ύπαρξης σχεδίου αγώνα από την Ομοσπονδία μας ή το σύλλογό μας, τους καλούμε την επόμενη φορά να έρθουν στη συνέλευση του συλλόγου μας και να στηρίξουν τις προτάσεις που καταθέτουμε ή να υποβάλλουν τις δικές τους, απορρίπτοντας και την τακτική της πλειοψηφίας του ΔΣ να οργανώνουν συνελεύσεις fast track που οδηγούν στο να μην ψηφίζονται προτάσεις οδηγώντας σε αδιέξοδο πολλούς/ες συναδέλφους/ισες.

Σε καμιά περίπτωση δεν κατανοούμε και δεν ανεχόμαστε την απεργοσπαστική δράση μέλους του ΔΣ του συλλόγου μας ή του εκλεγμένου μέλους στο Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ και γι αυτό ζητούμε την παραίτησή τους.

11 Φλεβάρη 2016

Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση (ΕΑΚ)
εργαζομένων ΙΚΑ Μαγνησίας